feb. 23. 2010. Sverige

Oj jag har ju hunnit med en himla massa under tiden jag har varit hemma i Sverige.
Så jag tänkte köra en kort sammanfattning på det, mest för att jag själv inte ska glömma bort det.

I fredags kom jag då hem till Sverige, utan att någon visste det. Först gick jag hem till Anna och sa hej. Sen körde hon och jag till min syster och sen körde vi tre hem till mamma och pappa. Där hemma åt vi lite mat och sen stack jag, Helle och Anna hem till Daniel och överraskade honom. Sen skjutsade Helle mig och Anna hem till Jesper. Vi förfestade lite, sen fick vi för oss att gå till Qbar, fyfan. Det är nog det värsta stället som finns i Sverige. Så jag och Anna tog två shottar sen stack vi till Harrys istället. Kanske inte så himla mycket bättre, men definitivt bättre än Qbar, musiken på Harrys är iaf inte enbart Joddla med Siv typ.
Efter Harrys så gick vi hem till Sebbe och jag somnade på soffan. Sen kom mamma och hämtade mig och Anna och vi åkte hem till mig och sov.

I lördags stack jag in till stan för att leka lite med Hampus, för Helle skulle passa honom. Det var mysigt som tusan. Sen när det började närma sig kväll så stack jag hem och gjorde mig iordning, sen ner till stan igen. Jag hämtade upp Anna och Sebbe, sen stack vi hem till Jesper och förfestade lite. Sen stack vi till Björket, haha. Det var efterblivet där som vanligt och det var exakt samma människor som hängde där som för 3 år sen.
När det var slut och vi hade stått och pratat med någon Rille i 20 minuter om bilar och hästkrafter så gick jag och Anna hem till henne och sov.

I söndags vaknade vi hyfsat tidigt, gick hem till Jesper och skulle hämta min bil för jag var tvungen att köra hem och leka trevligt på släktkalas. Vi kom inte så långt för jag råkade köra fast i snön hemma hos Jesper så jag fick springa in och väcka han och Elin så att dom fick komma ut och putta för jag och Anna var på tok för svaga för att klara det själva. Sen körde jag hem och tjocka släkten kom och vi åt och allt sånt där som man gör på släktkalas.

I måndags körde jag till Älmhult och hälsade på Farmor och Farfar. Efter några timmar där så stack jag och lunchade med Hannah och sen stack jag till IKEA och kramades lite med alla fina där. Sen körde jag hem till Tim och var där hela kvällen.

I tisdags gjorde jag lite ärenden i stan och sen gick jag hem till Sara Spång och lekte med hennes katt en stund tills hon skulle åka och jobba. Efter det körde jag hem och däckade i soffan av trötthet. Sen vaknade jag, gjorde pannkakor och sen stack jag hem till Sandra i någon timme.

I onsdags fyllde mamma år, jag gav henne en finfin skiva. Hämtade upp Anna vid 10 och körde till Kstad och åt frulle och råkade shoppa för mycket saker för att jag skulle ha plats med att ta tillbaka det hit. Sen stack jag tillbaka till Hässleholm, hämtade upp Jesper och stack till Wokhouse och åt buffé, speciellt sushin. Sen körde jag hem till Jesper en liten stund tills min syster ringde och bad mig hämta henne på sjukhuset i Kstad efter hennes lilla operation. Så jag, Jesper och Bella körde dit och hämtade henne. Sen skulle Jesper hem till sin brutta, så jag körde hem. Efter en liten stund kom Malin och stannade hos mig halva natten.

I torsdags kom Katti och hämtade mig vid 10, sen körde vi och handlade baksaker och sen hem till henne och bakade en hjärtformad kaka med rosa glasyr och glitter på och även muffins med vit choklad och hallon i. Det var mysigt och vi drack kaffe i mängder, som vanligt. Sen skulle Katti iväg, så hon skjutsade hem mig. Sen gick jag till bussen och hämtade Frida. Vi gjorde tacos och sen bara chillade vi hela kvällen.

I fredags stack jag och Frida in till stan vid 2 och lekte lite med Hampus. Sen körde vi hem och gjorde oss iordning och Anna kom också. Sen fick vi skjuts till Julia i skogen för hon skulle ha lite kalas. Det var mysigt och där var så många fina människor.

I lördags började vi dagen med att gräva ut Annas bil ur snön så att hon och Frida kunde köra in till stan. Vid 1 stack jag till mormor som fyllde 80 och grattade henne. Efter att jag hade varit trevlig och skakat hand med en massa gamlingar i en timme och även blivit utsedd till min brors flickvän av någon släkting eller nått så körde jag in till stan och tog tåget till Emmaboda och hälsade på Didde. Det var trevligt och jag gjorde min första snöängel för denna vintern på taket.

I söndags vaknade jag allt för tidigt och sen låg vi och kollade på film hela dagen tills mitt tåg gick.
Väl hemma i Hässleholm igen, hämtade jag upp Anna och sen körde vi hem till mig och umgicks med min familj. På kvällen packade jag och njöt av sista dagen hemma i Sverige på någon månad (antagligen).

Ja, sen igår tog jag tåget jättetidigt till Kastrup med tanke på att det antagligen skulle vara förseningar och skit och det var det. Även flyget var försenat med 1½ timme. Men tillbaka till Dublin kom jag och jag sov mig igenom hela flygningen, somnade innan vi lämnat marken, vaknade till uppe i luften och åt en macka och somnade igen, sen vaknade jag av att vi landade.

Kommentarer
Postat av: Bitterfittan

jag har haft det bra tack ;) hur känns det att vara tillbaka igen?

2010-02-23 @ 13:32:08
URL: http://frokenbitterfitta.blogg.se/
Postat av: sophia

"en kort sammanfattning"



haha:)

2010-02-23 @ 19:15:44
URL: http://sophia.bultafan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0