okt. 28. 2009. jag, vuxen? nej skulle inte tro det.

jag har knappat in på mina vuxenpoäng under tiden jag har bott här! bara den senaste tiden har jag nästan blivit pensionär av alla vuxenpoäng jag skrapat in.
jag bor själv eller ja, utan mamma och pappa iallafall
jag lagar min egen mat, även fast det blir något med pasta varje gång så lagar jag faktiskt min egen mat
jag diskar efter varje gång som jag har ätit för att inte samla på mig en massa disk som är jobbig att diska sen
jag tvättar och jag tror att jag har koll på hur man gör nu
igår gick jag och köpte en tvättställning för att det är dyrt att torktumla
jag skriver handlelista när jag går till affären
jag kollar efter de billigaste sakerna på varje sak jag handlar
jag tar med mig påsar till affären för att spara på miljön (nej nu ljög jag jag skiter i miljön, men försöker däremot spara pengar)
för att skrapa in mer vuxenpoäng än vad jag redan har så började jag (MAMMA LYSSNA NU!) dammsuga vårt storarum idag utan att någon sagt till mig och det var inte ens min tur. vilken anledning hade jag till detta då? jo jag hade lite tid över och tycker att vårt storarum för tillfället är något utav det äckligaste som finns! och om jag säger att det är äckligt då är det inte bara lite skit i ena hörnan, då är det verkligen skitigt.
att tjejen som faktiskt som har det i uppgift denna veckan faktiskt kom efter 5 minuter och sa till mig att sluta för att hon tänkte göra det efter att hon ätit är ju en helt annan femma. det är ju faktiskt tanken som räknas

nej nu blir jag nästan gråhårig av att sitta här och ens bara tänka på alla dessa sakerna.
bäst att jag tänker lite på bajs och skrattar och drar ner mina vuxenpoäng igen till min verkliga ålder, 13 år.



haiiiii jag heter elin och är 13 år gammal och jag har köpt en fin torkställning för mina sista sparade pengar.

Kommentarer
Postat av: pappa

Heja dottern,vi visste väl att du kunde. Du blev bara så jäkla bortskämd hemma.Ditt Dublinäventyr är som när killar gjorde lumpen,man kan mer än man tror och blir vuxen när det behövs. Att du skulle bli så vuxen så att du glömmer att roa dej är jag dock inte orolig för. Pusspuss Pappa.

2009-10-28 @ 22:14:23
Postat av: Elin

jag kan om jag vill! ska bli skönt att bli bortskämd sen när jag kommer hem igen. då raderas nog mitt minne på alla dessa vuxensakerna igen och helt plötsligt kan jag varken diska, tvätta, städa eller elda i pannan.

nej då, jag roar mig så bra så här! det blir halloweenparty på lördag för min del. var bjuden på ett idag med, men tackade nej. jag vill ju inte lukta som en alkis på min prövodag imorgon!

Vi hörs imorgon och så berättar jag hur det har gått med jobbet.

Pusspuss

2009-10-28 @ 22:34:36
URL: http://tolvtrettionio.blogg.se/
Postat av: Helle

Bra kämpat syster!

Du går verkligen i din systers fotspår. Roligt att höra. Bara att lära sig att lägga på vinterdäcken kvar ju :)

Fan va skoj, det fixar vi när du kommit hem.

ÄLSKAR DIG MASSOR!!

2009-10-29 @ 07:00:34
Postat av: Carita

Suck det är ju bara att beklaga att det tyvärr inte blir du som blir min svärdotter.. :( Duktig du e :) Kram o lycka till på jobbet idag!!

2009-10-29 @ 09:57:41
Postat av: Elin

helle: ja, men vinterdäcken är ju ingenting jämfört med att städa! lägga på vinterdäck kan nog nästan till och med vara roligt!

ÄLSKAR DIG OCH LÄNGTAR TILLS DU KOMMER HIT!



Carita: Tack! håll tummarna för mig! men jag kan vara din svärdotter så länge jag slipper vara tillsammans med din son ;) Kram

2009-10-29 @ 10:09:40
URL: http://tolvtrettionio.blogg.se/
Postat av: mamma

Jag visste väl att du en dag skulle bli vuxen. Det är väl mamma som har skämt bort dig. Bra att veta att du kan allt det här. När du kommer hem kan jag sitta i soffan och bli uppassad. Puss och kram min lilla tös.

2009-10-29 @ 17:56:37
Postat av: Elin

Än är jag då inte vuxen! Jag är fortfarande er lilla bäbis! :D (kommer du ihåg vad den betyder nu?)

Klart att jag ska skämma bort dig, jag kan laga mat till dig lite då och då, så länge du nöjer dig med nudlar eller PÄREMOS! du får nog minsann snart komma hit och laga det till mig?

Pusspuss!

2009-10-29 @ 22:59:36
URL: http://tolvtrettionio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0