okt. 27. 2009. 1 månad

OJ! tiden går snabbt när man har skoj, jag har varit här i 1 månad nu! och så mycket som har hänt under denna tiden.

och det är mycket som har hänt den senaste timmen också!
intervjun gick bra tyckte jag, dom skulle ringa mig imorgon och säga om jag skulle komma och provjobba eller inte. Dom ringde nu för en halvtimme sen eller något och ville att jag skulle komma och provjobb några timmar på torsdag. Jag sa ja utan att tänka så mycket på om jag jobbade på Benetton eller inte. Så jag ringde Benetton och frågade om jag var ledig på torsdag eller inte. Självklart var jag inte det för en gångs skull. Så jag sa som det var, att jag behövde vara ledig på torsdag för att jag skulle provjobba på ett annat ställe. Min chef (inte bitchen) sa att om jag skulle jobba hos dom så fick jag inte jobba någon annanstans. Så jag förklarade hur läget var att jag skulle inte klara mig på att endast jobba hos dom i och med att dom inte ger mig särskilt mycket timmar och att jag antingen behövde ha ett till jobb eller ett annat heltidsjobb.
Hon blev då sur och sa att jag inte behövde komma imorgon eller på torsdag eller resten av veckan eller något mer alls, sen sa hon hejdå och slängde på luren!
Så, nu är jag arbetslös och inte ett dugg orolig, mest bara lättad. För Benetton var inte riktigt min stil, för bitchiga chefer och för mycket ändringar hela tiden med ens tider.
NEJ, jag vill ha det här jobbet på caféet och jag ska bannemig få det också! Imorgon ska jag sitta och plugga kaffe hela dagen så att jag kan verka duktig och få det utan tvekan.

Nu luktar hela huset mat för att dom andra lagar mat och jag är hungrig. Så nu ska jag gå och göra mat till mig.

Puss

Kommentarer
Postat av: Carita

De e goa takter Elin, ja kunde inte gjort de bättre själv :) hahaha du e tuff du. Lycka till med det andra jobbet, klart att du får det! Kram

2009-10-27 @ 21:42:27
Postat av: evelina ikea evelina)

lycka till bejby!

pussss

2009-10-27 @ 21:58:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0