okt. 21. 2009

nu har jag äntligen fått mitt internet.
klockan 11 vaknade jag av att de plingade på dörren. jag for upp och öppnade. det var den fina internetinstallerarkillen som kom och skulle fixa nytt internet i vårt hus.
15 minuter och en två bredda mackor senare ropade han på mig att det var klart.
nu är vi lyckliga som små barn här i huset.

appropå huset, jag har ju knappt hunnit skriva något alls om det. flyttade ju som sagt in i måndags kväll. träffade bara 2 av tjejerna som bor här då. sammanlagt är det 6 tjejer som bor här och då har jag räknat in mig själv.
jag har det bästa och största rummet! HIGHFIVE! alla andras rum är fjuttiga och fula.
jag däremot har till och med en öppen spis (heter det så? öppen eld kanske? eller nej, men ni fattar) på mitt rum. LYXIGT! dock tror jag inte att det går att använda den, men det är ju inte det som räknas!
men vi har ett fint kök och badrum iallafall.

så vad har jag gjort den sista tiden då?
jo i fredags var jag ute och drack lite öl.
i lördags gjorde jag ingenting känns det som. eller jo jag kollade på xfactor på kvällen. xfactor är som vårt idol förutom att dom flesta suger på att sjunga och alla är fula. tacka vet jag idol!
i söndags gjorde jag nog inte heller något, var ute och gick en runda och packade min väska!
i måndags åkte jag till jobbet och sen på kvällen flyttade jag ju som sagt in. ännu senare samma kväll gick jag hem till yoan på inflyttningsfest.
igår gick jag till dublins arbetsförmedling och kollade lite jobb. sen mejlade jag och hade mig. inget ställe har hört av sig än. men jag håller tummarna! ska nog springa ner där en runda sen idag också! sen var jag och handlade igår med och det var även första gången jag saknade en bil här för tusan var tungt det var att gå hem med allt. och jag är dum och envis och bestämde mig såklart för att jag inte skulle ta buss. fast jag har ju fått veckans styrketräning tack vare det!

idag har jag som sagt inte gjort så mycket, gottat mig i att äntligen ha internet.
jag ska däremot gå och duscha snart, för annars kan jag inte vistas utomhus. och så ska jag tvätta ikväll. måste tvätta mina handdukar så att anna kan använda dom när hon kommer!

OCH OM TVÅ DAGAR ÄR HON HÄR!!!!!!!! 11.45 på fredag landar lilla fina hon! jag kommer antagligen gråta som ett litet barn och hoppa av lycka när jag ser henne!

här får ni en liten bild på mitt rum.


Kommentarer
Postat av: Carita

Vilket fint rum eller det lilla som syntes på bilden:) ser iaf fräscht ut.. Hoppas nu att du o Anna får en mysig helg, skönt med lite svenskt sällskap:) Va rädd om dej, kram. O du den där Yvonne.. sparka hit henne så tar jag hand om de..

2009-10-21 @ 21:45:12
Postat av: Elin

Tack! det är jättemysigt rummet faktiskt :) ska ta fler bilder imorgon så att du får se ordentligt!

Ja det ska bli jätteskönt att få hit henne.

Haha, ja jag ska posta henne till dig så får du lära henne lite vett ;D

KRAM!

2009-10-21 @ 23:09:03
URL: http://tolvtrettionio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0