okt. 12. 2009

okej. jag var aldrig ens och kollade på rummet.
efter jobbet bestämde grace, en tjej på mitt jobb, att hon kunde följa med mig och kolla på det och hjälpa mig hitta dit. vi gick vilse och kom in i något skumt område. vi gick tillbaka och hittade några poliser och tänkte att dom kan vi fråga dom borde veta var det är. så vi gick fram till dom och frågade var det låg. till svar fick vi en skrämd blick och sen frågade dom "och vad ska NI göra där?" vi bara: "tja, vi tänkte kolla på en lägenhet där"
sen sa polisen att "jag får egentligen inte säga så här, men ni två ska inte gå dit!" dom berättade att den här gatan tydligen låg i en av de värsta delarna i centrala dublin. dom förbjöd oss att ens gå dit. för att tillägga poliser här och jättetrevliga och inte alls dumma i huvudet som vissa poliser i sverige är. dom berättade bara att dom ville mitt bästa och att om jag flyttade dit så skulle jag antagligen inte komma därifrån levandes eller iaf inte må bra när jag bodde där. dom berättade även att lägenheterna där kan vara jättefina inuti, men man ska INTE bo där, särskilt inte om man är ensam tjej. så vi blev lite skrämda och gick hem till grace och drack te istället.

sen kom vi fram till att grace har två sängar i sitt rum, så jag ska bo där tills jag hittar något eget ställe. så att jag inte behöver ha bråttom att hitta något bara för att jag är less på att bo på hostel. så på torsdag efter jobbet flyttar jag in där tills vidare. jag kommer visserligen dela rum med grace men det gör inte så mycket, hon är så snäll och söt så.

och anna, dom har redan sagt att om jag inte hittar något ställe tills du kommer så får du också bo där :D dom hade en extra dubbelmadrass som vi kunde blåsa upp!

nus ka jag kolla lite lägenheter, sen ska jag gå och sova. börjar tidigt imorgon! :)

Kommentarer
Postat av: Anzu

VAD BRA!!! Snällisar. Gillar att dom vaktar dig.

Gillar även sån madrass!!!! AMAAAAAAAAAAZIIIIIIHIIIHIING GRAAAAAAAAAACE

2009-10-13 @ 10:05:53
Postat av: Elin

alla tar hand om mig här hela tiden. till och med poliserna, det är nog bara för att jag är svensk. hääähä. eller snygg? eller brud? brud gissar jag på!

2009-10-14 @ 20:01:31
URL: http://tolvtrettionio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0