nov. 3. 2009. jobb?

Efter att ha varit ute hela dagen är jag nu hemma och kall. Det blåser och har sig och är kallt ute.
Det har gått ganska bra idag tycker jag. Hittade några ställen som faktiskt sökte efter ny personal så jag var så klart där och lämnade cv och pratade lite. När jag ändå var ute och gick så gick jag inom mitt gamla hem, hostlet och pratade lite med Nico som gav mig klubbor och blev glad av att se mig. Efter att vi pratat en liten stund så kom vi in på jobb och efter att jag berättat som det låg till sa han till mig att gå in på caféet som ligger i samma byggnad som hostlet, dom sökte tydligen ny personal där för dom skulle öppna ett nytt café också. Så jag gick in där och det kändes bra, hon sa att dom förmodligen kommer att ringa mig för hon tyckte att hon fick ett bra intryck av mig, hon skulle bara prata med den andra chefen också. Hon sa även att dom inte bryr sig om ifall man har baristautbildning eller inte, för dom vill att man ska göra kaffet på deras sätt och att alla fick genomgå samma utbildning! Så jag håller tummarna på det!

När jag var på väg hem ringde även min telefon, det var en klädaffär som jag var inne i igår som ringde och var intresserade. Så på torsdag ska jag provjobba i en timme där och se hur det går :)

Nu ska jag göra te och kolla på ett avsnitt av true blood!


Kommentarer
Postat av: Pappa

Kul att du är positiv igen,jag säger bara,Yes Elin go for it. Jag vet inte riktigt vad det betyder men det låter jäkligt fräckt. Puss Pappa.

2009-11-03 @ 20:21:15
Postat av: Carita

Du e såå duktigt, bra att du håller humöret uppe de e så man lyckas, kram på dej:)

2009-11-03 @ 21:37:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0