nov. 12. 2009

Är det dåligt att äta gammal yoghurt?
Jag åt lite yoghurt till frukost för en timme sen och jag har nu lite halvt magknip.
Jag hade en massa såna där små yoghurtar som man köper i en massa olika smaker och tänkte att jag måste äta upp dom innan dom bli för gamla. Innan jag började äta så letade jag efter ett bäst-före datum på en av dom men hittade inte, så jag öppnade den och luktade och smakade och den både luktade och smakade normalt så jag åt den. Och jag åt en till. Sen skulle jag äta den tredje och det var helt plötsligt inte jordgubbssmak utan persika. OCH DEN smakade konstigt! Så jag kollade om jag kunde hitta ett bäst-före datum på den och ja, den gick ut för några dagar sen.

Åh jag är så dålig på såna där saker, mjölk kan jag inte heller med, jag vet att mjölk är gammal när den skär sig i téet. Anna kom hit och lär mig hur man vet att saker är gammalt? För det är du riktigt bra på! :D

Nu sitter jag och väntar på att min maskin med tvätt ska bli klar. Tvättar mina sängkläder och handdukar idag så att det är rent och luktar gott tills min kära syster kommer imorgon! :) Fasen, jag är nog världens bästa lillasyster!


Kommentarer
Postat av: Jonas

Så länge man inte får kväljningar när man har maten i munnen så funkar det fint :D

2009-11-12 @ 14:56:31
URL: http://jonasfriberg.blogg.se/
Postat av: Helle

Och jag är världens bästa storasyster :)

2009-11-12 @ 19:52:07
Postat av: Jesper

Så länge man inte dör så brukar det vara lugnt tycker jag. men nej det är ingen fara Elin :) Jag vill till dig snart, börjar längta lite ^^

2009-11-13 @ 00:08:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0