jagärintebrapåsnurrgrejor.

igår var jag hemma hos katti större delen av dagen, vi hade en massa att prata och skvallra om :)
vi gjorde även jordgubbspaj och mummsade på den.
när hennes man kom hem så lagade vi även lite mat!
igårkväll satt jag bara framför tv:n och glodde. som vanligt.
nu har jag nyss ätit frulle med mammi.
och jesper skickade någon youtubelänk som snurrade. så skulle man kolla i mitten av den hela tiden och sen runt sig.
tydligen skulle det vara jätteläskigt och allt skulle ändra form. men icke! jag tittade och tittade men fattade inte vad som hände.
efter andra försöket tyckte jag att mina fingrar såg lite tjockare ut än vanligt och tänkte att jag nog fattat det. dock inte så mycket, men lite går bra det också!
att koncentrera sig på en punkt är jättejobbigt. jag är verkligen inte bra på det. när jag gör det, sitter jag samtidigt och tänker, TITTA INTE PÅ DET SOM ÄR BREDVID, TITTA INTE PÅ DET SOM ÄR BREDVID, TITTA INTE PÅ DET SOM ÄR BREDVID. sen helt plötsligt så tänker jag "oj, vilka fina ljus vi har på bordet" då inser jag att jag misslyckats och tittat på ljusen, om så bara för en liten liten liten stund. men ändå.
fan, jag förlorade.
eller så tänker jag, KONCENTRERA DIG PÅ MITTEN OCH VAD DU ÄN GÖR BLINKA INTE!, vilket slutar med att jag sitter och blinkar som en galning.
eller så sitter jag och koncentrerar mig på mitten och sen slutar det med att jag tittar på det som snurrar runt bredvid, för att jag tycker att det snurrar så konstigt.
eller så lyckas jag för en gångs med det och tycker att resultatet är jätteläskigt och måste göra om det.
och misslyckas antagligen.
men hey, alla kan ju inte vara bra på allt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0