midsommarfestivalen.

en av människans bättre uppfinningar enligt mig.
helgen har varit sjuk. den har varit underbar. den har varit onykter och jag har mått bäst
iaf i fredags skulle några fina människor och jag samlas hemma hos jesper lite innan 10 för att sedan ta våra bilar och köra till emmaboda och midsommarfestivalen. lite innan 11 hade alla kommit på plats och vi började köra.
jespers gps sög och vi körde fel. det slutade med att jag tog fram min enirokarta och vi hittade rätt.
väl framme så stack vi inom konsum och shoppade loss.
sen ner till campingen och börja sätta upp tälten och det där viktiga.
sen gick vi loss på buffén, som enligt mig var ganska fattig. den bestod av potatis, sill och gräddil. var tusan var gräslöken och det viktigaste av allt, ÄGGEN!?
iaf, vi blev även bjudna på jordgubbstårta. efter vår lilla matstund peppade alla sönder hela natten.
vi dansade och skrattade och hade det fint. och jag gick nästan sönder under smk säger dom.
sen var vi ju lovade bål, och bål blev det! dock inte den sortens bål som jag hade hoppats på, detta bålet innehöll inte alkohol och det brann himla mycket. men varmt var det och det behövdes.
när det började bli morgon hade alla gått och lagt sig i husvagnen, jag var på väg dit. men kom inte längre än till mitt tält, fast jag hade det ganska bra där också.

på lördagsmorgonen vaknade de flesta bakis och illamående. men det är sånt som hör till.
vi var sega i några timmar. sen blev jag pepp som tusan. sen råkade jag vila någon timme och missa lite viktiga saker som jag blev ledsen över när jag insåg det.
resten av lördagskvällen tillbringades till större delen med malin, fina malin. med en varm sovsäck som värmde oss ute i kylan. de flesta var inte riktigt lika pepp denna kväll, men det gjorde inte så mycket, det var ganska skönt.
även denna natt var jag inbjuden till husvagnen, dock valde jag medvetet tältet och värme från 2 andra personer och delning av 1 luftmadrass. det gick bra, jag fick finfint med plats. luftmadrassens ägare fick mindre plats, ingen plats alls, eller jo marken.

imorse när vi vaknade mådde jag förvånansvärt bra. självklart hände inte så mycket på morgonen. vi packade ihop tältet och tog vårt pick och pack och började köra hem. första stoppet blev konsum. vi var ju tvungna att ha frukost och färdkost.
nästa stopp blev kiss och rökpaus någonstans mitt ute i ingenstans.
sen bar det av mot kristianstad där vi först släppt av måns, som fortfarande inte hittar hem till sig själv.
sen körde vi lite vilse för att hitta till biltema där vi släppte av simon. sen hem till hässleholm och släppa av pentus pårsson och sebbe nudel.

efter att jag har kommit hem har jag endast dräggat mig och varit äcklig och ätit sjukt mycket jordgubbar.
nu ska jag sova som fan. i en SÄNG! jag klagar inte alls för fem öre.
godnatt.
ps det är jättevarmt i mitt rum och ändå är elementbögen avstängd. undra om det blir för kallt att öppna fönstret? NEEEEEJ, det blir det nog inte. nejnej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0