dec. 3. 2009

Jag är trött, otroligt trött och ändå sitter jag här.
Kvällen igår var skoj och den blev alldeles för sen. Klockan 4 däckade jag hemma i min säng. 6.40 ringde min väckarklocka. Jag snoozade lite för länge och bestämde mig för att ta bussen istället för att gå för en gångs skull och det tycker jag minsann att jag förtjänade! Så jag jobbade i några timmar sen gick jag ner till det andra caféet och pratade med min chef. Han sa att efter jul, typ i februari så ska dom nog kunna ge mig mer timmar så att jag klarar mig på att bara ha ett jobb. Han sa att om jag fortfarande trivs och om dom fortfarande trivs med mig och om allt går som planerat ska jag få en likadan tjänst som en av dom andra tjejerna där. Tjänsten ligger på mellan 30-40 timmar i veckan :D det gjorde mig glad att höra. Vi bestämde även att vi ska börja med min baristaträning efter jul istället och då ska vi köra intensivträning. Med tanke på att caféet ska ha stängt i 2 veckor under jul och nyår så kändes det som att jag kanske bara precis hinner börja lära mig och sen glömmer bort det när dom har stängt.

Efter att jag varit där så gick jag hem och sov i en timme, sen så gick jag till Teddan. Jag är ju denna veckan och hjälper till på ett annat Ted Baker som ligger i ett shoppingcenter som heter Arnotts. Tydligen har dom pratat med dom på det andra Ted Baker och dom vill att jag ska jobba hos dom i jul istället för på det andra stället. Så ja, nu jobbar jag där istället. Mig spelar det inte så stor roll, samma sorts jobb, samma butik, bara det att dom ligger på olika gator och att det är närmare mitt hus. PLUS att jag får rabatt på hela Arnotts när jag jobbar där och inte bara Ted Baker. Inne i Arnotts ligger även Top Shop! Jag klagar inte för fem öre.

Nej minsann nu har jag uppdaterat här och nu ska jag sova som en stock! Imorgon kommer Anna och Axel och jag längtar röven av mig!

Godnatt.


Kommentarer
Postat av: Helle

Ligger Arnotts på Henry str.?

Fasen vad gott me sån rabatt. Top Shop är ju inte helt fel. Jobba på där bara!!

Ha det nu så underbart med Anna & Axel. Sup dom båda under bordet. Men var rädda om Er!

Systern din saknar dig jättemycket.

Älskar Dig! Puss

2009-12-04 @ 12:52:29
Postat av: emma

det låter roligt (: jadu idag är jag hos min syster lite, ska dricka vin och äta tills jag spyr, sen imorgon blir det fest. vad hittar du på sötnos?

Postat av: Elin

Japp, på Henry Street ligger det, du har så rätt så syster!

Ja, jag ska nog lyckas med det. Söp ju dig under bordet när du var här så det ska nog inte bli så svårt med dom här två heller. Hehe.

Saknar dig med jättemycket!

Jag älskar dig mest!

Puss!

2009-12-05 @ 10:36:55
URL: http://tolvtrettionio.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej Fisen. du kan väl ta dej tid att skriva något trots att du har fint besök, jag är ju nyfken på hur ni har det. Jag var och dök i går kväll och skulle jagat gris idag men det regnar, Helle är här,Daniel och Hampus kommer och skall baka lussekatter med auva så det var ett lätt val att stanna hemma. Pusspuss Pappa

2009-12-06 @ 08:11:37
Postat av: emma

har ni haft trevligt tillsammans i helgen? (:

Postat av: emma

fan va härligt (: det gillar vi. min helg har varit bra tack, dock låg jag bakis hela dagen igår, inte najs. blir det mycket jobb i veckan?

Postat av: sophia

jävla fusk, jag vill med ha rabatt på top shop haha, fuskfuskfuskfuskfuskFUSK

2009-12-09 @ 14:16:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0