dålig syn? japp!

idag har jag som sagt suttit i telefonkö utan resultat. jag blev arg efter 1 ½ timme.
jag gjorde mig i ordning och stack in till stan. gick till optikern och gjorde årlig synkontroll. min syn har inte blivit bättre, verkligen inte. den håller sig dålig och jobbig fortfarande. fast nu har den varit stabil i något år så SNART kan jag operera. det gör mig lite glad :)
efter optikern gick jag till apoteket och hittade anna. hennes rädsla för svininfluensan gjorde att hon var tvungen att shoppa loss lite. det slutade med att hon endast gick därifrån med handdecinfektion (säkerligen felstavat men jag kan förtusan knappt uttala det så det gör ingenting!).
vi gick vidare till banken och jag fixade en grej.
sen till synsam och anna blev arg. sen var vi även hos polisen och hämtade mitt pass.
pass är något som jag verkligen hatar, det finns INGEN som blir bra på dom där jävla korten. jag ser ut som om jag är en uppstoppad fågelholk!
sen gick vi hem till anna och fixade med hennes packning inför prag. dit hon förövrigt är på väg till just nu.
mamma hämtade mig och vi stack och köpte en ny resväska till mig, den är blommig på kanten och jättetöntig. men jag gillar det.

nu ska jag titta klart på bigbrother och sen ska jag sova.
imorgon ska jag jobba för första gången på en vecka. det ska bli kul. förutom att det är valborg imorgon och jag slutar 7 imorgon kväll :( men jag ska skynda mig hem och sen sticka hem till dennis!
godnatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0